Algemene voorwaarden

1. Definities
In deze Algemene Voorwaarden wordt verstaan onder:
– Opdrachtnemer: Fix Connect Vastgoedonderhoud, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 32093687
– Opdrachtgever: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met de Opdrachtnemer
– Overeenkomst: De schriftelijke of mondelinge overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer waarbij Opdrachtnemer zich verbindt tot het uitvoeren van
onderhoudswerkzaamheden.
-Opdrachtnemer maakt gebruik van leveranciers en vakspecialisten die werkzaamheden voor Opdrachtnemer uitvoeren bij Opdrachtgever.

2. Toepasselijkheid
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, (mondelinge)overeenkomsten en werkzaamheden van Opdrachtnemer, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

3. Aanbiedingen, Offertes, Nacalculatie en Abonnementen
Alle aanbiedingen en offertes van Opdrachtnemer zijn vrijblijvend, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. Aanbiedingen zijn geldig gedurende een termijn van 14 dagen, tenzij anders aangegeven.

Aanbiedingen en (mondelinge) prijsopgaven hoger dan € 500 excl. btw, wordt 50% in rekening gebracht door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever middels een voorschotnota. Betalingstermijn voorschotnota: binnen 5 dagen na factuurdatum en uiterlijk 5 dagen voor de uit te voeren werkzaamheden door Opdrachtnemer bij Opdrachtgever.

Mondelinge en uitgewerkte offertes van Opdrachtnemer zijn op basis van nacalculatie. Indien werkzaamheden of omstandigheden nopen tot extra te maken uren door Opdrachtnemer bij Opdrachtgever tijdens de werkzaamheden. En is exclusief de te gebruiken materialen die niet van te voren zijn geoffreerd. Om de werkzaamheden goed en zo volledig mogelijk op te leveren bij Opdrachtgever. Deze extra kosten voor gemaakte uren en materialen worden doorbelast door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever.

Offerte en (mondelinge)prijsopgaven is onder voorbehoud van eventuele toekomstige tariefswijziging van onderhoudswerkzaamheden.

Indien een abonnement is overeengekomen tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever houdt Opdrachtnemer zich het recht voor de tarieven tussentijds aan te passen met Opdrachtgever.

4. Uitvoering van Werkzaamheden
Opdrachtnemer zal de overeengekomen werkzaamheden naar beste inzicht en vermogen uitvoeren, rekening houdend met de geldende normen en regelgeving. Opdrachtgever zorgt ervoor dat Opdrachtnemer tijdig toegang krijgt tot de locatie waar de werkzaamheden uitgevoerd moeten worden. Opdrachtnemer maakt gebruik van leveranciers en vakspecialisten die werkzaamheden uitvoeren in opdracht van Opdrachtnemer bij Opdrachtgever.

5. Betaling
Betaling dient te geschieden binnen 7 dagen na factuurdatum, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Bij overschrijding van de betalingstermijn is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim en is de wettelijke rente verschuldigd. Een voorschot nota, zie punt 5, dient binnen 5 dagen door Opdrachtgever te zijn betaald aan Opdrachtnemer en tenminste 5 dagen voor de uitvoering van de werkzaamheden door Opdrachtnemer.

6. Aansprakelijkheid
Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor enige schade die voortvloeit uit de uitvoering van de werkzaamheden, tenzij er sprake is van opzet of grove nalatigheid aan de zijde van Opdrachtnemer. De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is in ieder geval beperkt tot het bedrag dat door de verzekering wordt gedekt.

7. Annulering en Ontbinding
Opdrachtgever heeft het recht de overeenkomst te annuleren, mits dit schriftelijk en binnen 5 dagen voor aanvang van de werkzaamheden gebeurt. Bij annulering is Opdrachtgever verplicht om eventuele reeds gemaakte kosten en het honorarium van Opdrachtnemer te vergoeden.

8. Overmacht
Opdrachtnemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting indien hij daartoe gehinderd wordt als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt verstaan: omstandigheden buiten de wil en controle van Opdrachtnemer die de nakoming van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk verhinderen.

9. Geschillen
Op alle overeenkomsten en geschillen tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing. Geschillen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Amsterdam en omgeving.

10. Wijzigingen en Aanvullingen
Wijzigingen en aanvullingen op deze Algemene Voorwaarden zijn slechts geldig indien schriftelijk overeengekomen tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever.

11. Slotbepaling
Indien enige bepaling uit deze Algemene Voorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de overige bepalingen aan. Partijen zullen in dat geval ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling gestalte wordt gegeven.

Door het aangaan van een overeenkomst met Opdrachtnemer verklaart de Opdrachtgever deze Algemene Voorwaarden te hebben ontvangen, gelezen en begrepen, en hiermee akkoord te gaan.